Mihai Eminescu (născut Mihail Eminovici) (n. 15 ianuarie 1850, Botoșani – d. 15 iunie 1889, București) a fost un poet, prozator și jurnalist român, socotit de cititorii români și de critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literatura română.[1] Receptiv la romantismele europene de secol XVIII și XIX, și-a asimilat viziunile poetice occidentale, creația sa aparținând unui romantism literar relativ întârziat. În momentul în care Mihai Eminescu a recuperat temele tradiționale ale Romantismului european, gustul pentru trecut și pasiunea pentru istoria națională, căreia a dorit chiar să-i construiască un Pantheon de voievozi, nostalgia regresivă pentru copilărie, melancolia și cultivarea stărilor depresive, întoarcerea în natură etc etc etc etc

Si asta ne da Wikipedia.Mihai Eminescu | Flickr - Photo Sharing!

Pentru mine Mihai Eminescu a fost poate prima persoana ce a deschis acest nou orizont:Dragostea.La inceput auzeai peste tot de ea,poate chiar visai despre ea,dar nu o incercasem niciodata deci nu stiam cum se simte.Totusi,prin versurile scrise cu suflet si traire,am reusit sa vad si eu putin,cat imi era permis,lumea aceea total noua si neexplorata.Am varsat lacrimi peste paginile cartilor si nu de putine ori am incercat sa dezleg cuvintele,pe a dezvalui adevarata semnificatie a versurilor.El a stiut cum sa isi  ordoneze gandurile pe foaie,iar apoi le-a dat mai departe,ca marturie a vietii lui.Nu pot sa spun ca ii sunt fana infocata,sau ca ii stiu toate operele.Dar stiu destul de multe incat sa spun ca am cunoscut o parte din el.

163 de ani fericiti:)!La multi ani.

 

